تنهاگذر - عکس
سلام دوستان اگرچه کم پیدایید و منم کم سر میزنم اما دلیل نمیشه از یاد رفته باشید

در صورت تمایل اگه خواستید کامنت بگذارید رمز رو خدمتتون بدم .

+ نوشته شده در چهارشنبه پانزدهم شهریور 1391ساعت 1:42 توسط فرید |

سلام به دوستان

این یک ماه اخیر بعد از مدتها چنتا صعود داشتیم که گزارش مختصر برنامه و عکس هاش در ادامه مطلب هست

2/4/1391  قله ی 3850 متری خرسنگ شمالی از روستای آبنیک

بهمراه همنوردان عماد هاشمی و سعیده میرعظیمی

16/4/1391  قله ی 4390 متری خُلِنوُ از روستای لالان به همراه همنوردان عماد هاشمی و سعیده میرعظیمی

23/4/1391 قله ی3750 متری آتشکوه از روستای افجه

به همراه همنوردان مهندس بیگدلی /عماد هاشمی / سعیده میر عظیمی

+ نوشته شده در یکشنبه یکم مرداد 1391ساعت 20:45 توسط فرید |

درود

از حدود ده سال پیش به واسطه ی دوستی من با عماد هاشمی، پام به روستا اجدادی و منطقه ایشون  واقع بین بهشهر و دامغان در منطقه ای کوهستانی - جنگلی بنام هزارجریب و خاصه ده لمرد ،باز شد.

از همان اوایل محو طبیعت زیبای این اقلیم بودم و بینمون به گفتگو برنامه هایی از قبیل سافاری و ماهیگیری و همچنین مسیر طبیعت گردی رد و بدل میشد. همه میسر شد به جز آخری، که با رفتن به برنامه هایی همچون طالقان-کلاردشت و طالقان-تنکابن و نئور -سوباتان این امر دور از دسترس نمی نمود.

قرار بر این بود که تعطیلات نمیه ی خرداد از سمت دامغان یا شهمیرزاد به سمت منطقه ی هزار جریب پیمایش کنیم و در حد گمانه زنی کدام مسیر بود تا اینکه بنده به کمک نرم افزار گوگل ارث و تجربه ی اندکم یه مسیر پیدا کردم. در واقع چشمه ی بادآب سورت رو پیدا کردم که هر بیننده ای رو متحیر و خیره میکرد حتی عکسهاش و جالب اینجا که بهترین مبدا برای پیمایش بود تا به آنجا. وقتی با عماد در میون گذاشتم موقعیتش رو تقریبا میدونست اما چون در خردسالی چشمه رو دیده بود .یادش نمیومد............بقیه در ادامه مطلب

من این گزارش رو برای نشر فرهنگ طبیعت گردی و دوستانی که مشتاق بودن ارائه دادم اما گویا تو گزینه ی دوم به جز لیلی سا که لطفش به بنده رو میرسونه ، در اشتباه بودم.

برچسب‌ها: گزارش برنامه ی چشمه ی بادآب سورت دامغان, هزار جریب, بهشهر مازندران
+ نوشته شده در دوشنبه هجدهم اردیبهشت 1391ساعت 2:15 توسط فرید |

دورنمای چکاد یا قله ی دماوند از فراز کوه کرکس در استان اصفهان

*محمد سلطان الکتابی در شرحی بر این عکس بی نظیر نوشته است: این هفته تصمیم گرفتم چکاد کرکس را فتح کنم. کرکس بلند ترین چکاد استان اصفهان با 3895 متر بلندی است. خوشبختانه هوا عالی و آسمان در بیشتر نواحی اطراف آبی و بدون ابر بود. با این حال صعود به بلندای 3895 متری و گذر از میان حدود یک متر برف، ماجراجویانه و لذت بخش بود. تصور کنید بر فراز چکاد چه شد!؟ دماوند، گنبد گیتی، که در حدود 300 کیلومتر از آنجا دورتر است، بر فراز افق شمالی سر بلند و استوار خودنمایی می کرد! اتفاقی بسیار کم نظیر و فراموش ناشدنی بود؛ چرا که این تجربه‌ی ارزشمند، بسیار به ندرت ممکن است برای کسی پیش آید.

برچسب‌ها: دماوند از کرکس
+ نوشته شده در جمعه دوازدهم اسفند 1390ساعت 1:33 توسط فرید |

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم دی 1390ساعت 19:8 توسط فرید |

سلام به همه ی دوستای خودم
دیروز جمعه با محمد دوست کوهنورد و هم محلی و هم باشگاهیم تصمیم گرفتیم بریم قله ی توچال. شبش سردرد داشتمو و به زور دیگه یه مسکن خوردم و تا تجهیزات جمع کردم ساعت 4:40 محمدو سوار کردمو و حدود 5:15 از میدون مجسمه ی دربند حرکت کردیم ساعت 8 رسیدیم شیرپلا و تا 9:20 صبحونه زدیمو راه افتادیم.راه آبشار فوق العاده خطرناک بود و همینطور زیبا مثل آبشارهای یخ زده و قندیل های فراوون و حسرت من در طول مسیر از نبردن دوربینم.
ساعت 11:20 به جانپناه امیری رسیدیم که تا یخورده قبل سنگسیاه خبری از باد نبود رفتیم تو جانپناه و یه چای زدیم و  تا یه ته بندی کردیم شد 12:15 که رفتیم بالا سر یال دوم باد شدید شروع شد حدود 50 کیلومتردرساعت اما با دمای حدود منفی  20 درجه که من کلاه طوفانمو سرم کردم و یه جا که در آوردم و شالمو جلوی صورتم بستم ، رطوبت نفسم روی شال یخ بست . ولی خب مثل سری قبلی کولاک نبود که واقعا اونجا من نزدیکی مرگو احساس میکردم.

خلاصه 2:30 رسیدیم قله ،محمد یه خورده آخراشو سخت اومد میگفت که دیروزش کارش سنگین بوده، منم تا اونجایی که تونستم بهش انرژی میدادم. جاتون خالی یه نیمرو زدیمو چنتا از بچه ها هم اونجا دیدیم. محمد گفت که من میزون نیستم از ایستگاه هفت تا پنج رو با تله کابین برگردیم. با اینحا که میدونستم زیاد فرق نمیکنه گفتم باشه. و حرکت کردیم پایین حدود 3:30 ایستگاه 5 بودیم و یه میوه زدیمو محمد نمازشو خوند راه افتادیم پایین. یه جا یه آوازی اومدم ولی همش میترسیدم بهمن بیاد چون برف خیلی خوابیده بود. وسطای راه بودیم که شب شد.ساعت 6 رسیدیم ایستگاه 2 و بدون توقف ادامه دادیم تا چشمه و کافه کنارش که یه چای و نسکافه زدیم و دوباره مریم خانم یکی از بچه های تور رو اونجا دیدم. خلاصه تا پایین که همون بام تهران یا مجموعه تفریحی توچال میشه با هم اومدیم و تا از کوچه پس کوچه های ولنجک و سعدآباد و زعفرانیه تا تجریش پیاده گز کردیم.از کنار کاخ که رد میشدیم یاد خانم امیری افتادم. تجریش محمد نشستو من رفتم ماشینو از دربند بیارم. سوار ماشین که شدم برف پاک کنو زدم تا یه خورده شیشه تمیز بشه دیدم شیشه مات شد ، نگو آب رو شیشه یخ زد. ساعت حدود 9 رسیدیم خونه و ولو شدم.

بقیه ی تصاویر در   ادامه مطلب

+ نوشته شده در شنبه دوازدهم آذر 1390ساعت 18:31 توسط فرید |

یه روز که با دوستانم رفته بودیم وسط جنگلای مازندران کنار یه برکه ی زیبا بنام کِلااَستِل (عکس پایین) کمپ زده بودیم ؛ صبح که بیدار شدیم یه گله گوسفند از دامنه ی تپه های سبز و لابلای درختچه ها به سمت ما میومد و دو چوپان به دنبالش. که یکیشون یه پیرمرد خمیده اما سر حالی بود که حدودا 90 سالش میشد.
برج خرداد بود و ما میدونستیم ازشون میتونیم شیر گوسفند بگیریم. به دوستم که اصلیت اونجا رو داشت گفتم : وقتشه که گوسپند شیر بگیری.
با اشتیاق رفت و  ما از دور میدیدیم که کنار پیر مرد نشست و خیره بهش نگاه میکرد و اونم در حالی که سرش پایین بود و مشغول کاری زیر لب صحبت میکرد.
وقتی با یه ظرف شیر برگشت انگار معجزه ای دیده بود و سکوت کرده بود.
پرسیدم چرا انقدر طولانی شد عماد ، گفت:
عجب آدم عجیبی بود.
تعریف کرد و گفت که ازم پرسید پسر کی هستم وقتی گفتم شناخت و گفت: من برای پدرت چوپانی کردم (پدر و عموی دوستم از بزرگان و معتمدان منطقه بوده و هست، و همینطور ملاکین)

میگفت اوایل حکومت رضا شاه پدرت یا عموت (دقیق یادم نیست) بر سر مسئله ای با یه ژاندارم برخورد کرد و جر و بحث در گرفت که حق با ما بود اما میون بحث اون ژاندارم بی مقدمه سیلی محکمی به صورتش زد و پا روی حقش گذاشت.

پیرمرد قسم میخورد که گذشت تا بیست سال بعد همون ژاندارم رو دیدم که با مافوقش بحثش شد که مافوقش میون جمعیت و اهالی اون منطقه همون سیلی رو به صورت اون سروان نواخت.
و ما تا دقایقی خیره تامل میکردیم و من یاد این بیت افتادم

آنقدر گرمــــــــست بازار مکــــافــــات عمـل
گر به دقت بنگری هر روز روز محشرست

ما بقی تصاویر این سفر در ادامه ی مطلب

+ نوشته شده در جمعه بیست و نهم مهر 1390ساعت 16:26 توسط فرید |

+ نوشته شده در سه شنبه دوازدهم مهر 1390ساعت 18:49 توسط فرید |

سلام
 اینم عکس جیپسی خانوم شیطون و دوستداشتنی که شوکای عزیز سفارش داده بود
وقتی منو بعد از یه روز میبینه از دور تند میدوئه طرفمو دستاشو میذاره روشکمم منم برای اینکه تربیت بشه و نپره رو کسی یا خودم بر میگردمو میگم ا ا
بعد که به قول معروف سگ محلش کردم جلوم میشینه و منم میگم آفرین دختر خوب و ناز و نوازشش میکنم.
خیلی باهوشه به اجداد ژرمنیش رفته

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و هفتم شهریور 1390ساعت 19:58 توسط فرید |

درود

نگاره های سفر رو براتون گذاشتم تا شما هم به گونه ای با ما همسفر باشید.

+ نوشته شده در یکشنبه ششم شهریور 1390ساعت 15:9 توسط فرید |

جای دوستان خالی این تعطیلات اینجا بودم

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و هفتم تیر 1390ساعت 17:30 توسط فرید |

+ نوشته شده در یکشنبه دوازدهم تیر 1390ساعت 1:40 توسط فرید |

در ادامه مطلب نگاره های کمی هنری تر رو ببینید

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و چهارم خرداد 1390ساعت 16:28 توسط فرید |

سلام دوستان
این قسمت اول از تصاویر گرفته شده توسط خودم خدمت شما .
در قسمت بعد عکسای هنری تر رو خواهم گذاشت.

+ نوشته شده در جمعه بیستم خرداد 1390ساعت 10:5 توسط فرید |

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1390ساعت 18:34 توسط فرید |

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و نهم فروردین 1390ساعت 19:53 توسط فرید |

صعود به قله ی ۳۰۵۰متری قله ی دوشاخ از ارتفاعات شمال تهران و از مسیر کوی فراز سعادت آباد به همراه تیم کوهنوردی فرهاد تهران به سرپرستی تیمسار منصوری.

باقی نگاره ها رو در ادامه مطلب ببینید

قله دوشاخ

+ نوشته شده در شنبه بیستم فروردین 1390ساعت 18:7 توسط فرید |

سلام به دوستای گلم

امیدوارم که سال ۹۰ رو خوب شروع کرده باشید من که رفتم مسافرت بندر عباس و قشم جای شما خالی خوش گذشت.

اینم از نگاره ها (عکس ها)

+ نوشته شده در سه شنبه نهم فروردین 1390ساعت 22:19 توسط فرید |

بقیه در ادامه مطلب

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم اسفند 1389ساعت 1:29 توسط فرید |

این تصویر مربوط به آتشفشان ۳۷۷۶متری فوجی یاما در ژاپنه نه دماوند ۵۶۷۱ متری خودمون.

فوجی یاما

+ نوشته شده در پنجشنبه پنجم اسفند 1389ساعت 12:36 توسط فرید |

.....

اونجایی که میخواستیم چادر بزنیم رو از قلوه سنگ تمیز کردیم تا اذیتمون نکنه و چادر رو برپا کردیم ، وقت شام شد وچه شام لذتبخشی چون  ناهار درست حسابی نخورده بودیم که.برنج آماده ها رو حاضر کردیم

بقیه در ادامه مطلب ...

دمچه

+ نوشته شده در دوشنبه هشتم آذر 1389ساعت 14:51 توسط فرید |

از زمانی که پام به کوهنوردی باز شد از برنامه ی پیاده روی بین شهرها  مخصوصا اطراف البرز مطلع شدم ، آرزو داشتم که خودم تجربه کنم. به دوستانی که این کاره بودند میسپردم که آقا اگه همچین برنامه ای بود حتما ندا بدید تا اینکه دوست عزیز و کوهنوردم (حرفه ای- تیم ملی) میلاد رحیمی ایده شو داد و بنا رو به رفتن گذاشتیم.

قرار شد از طالقان بریم شهسوار یا تنکابن  و به بچه های کوهنورد و کوهپیما اطلاع دادیم که همچین برنامه ای هست و حدود 5/6 نفری اعلام آمادگی کردند اما طبق معمول همیشه درصدی از این افراد آماده به دلایل کاری و اداری و خانوادگی و تحصیلی و غیره آمادگی شون رو از دست میدن. به هر حال ؛ از همه این افراد من موندم و میلاد و پریسا.

بقیه در ادامه ی مطلب ...

به علت وجود مشکلی در هاست آلبومم نتونستم عکس بذارم که در اولین فرصت اینکارو خواهم کرد.

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و پنجم آبان 1389ساعت 1:41 توسط فرید |

سلام دوستای گلم

از اونایی که سر میزنن و نمیزنن و پیام میگذارن و نمیگذارن ممنونم.

اخیرا برنامه طبیعت گردی ای رفتم که هنوز دارم گزارششو مینویسم اونم به طور مفصل و هم مصور،که ارائه کنم.

به محض اینکه تموم شد میگذارم تا شما هم در این سفر هیجان انگیز شریک بشید.از گم شدن ها و پیدا شدن ها ازقبر های عجیب از گرگ و گله ی کل کوهی از خستگی ها و وحشتها و ... .

دوستتون دارم.

+ نوشته شده در شنبه هفدهم مهر 1389ساعت 23:31 توسط فرید |

سلام خدمت دوستان خوبم

این تصویر آبشار گزو واقع در مازندران- شیرگاه-جنگل لفور-امامزاده گزو میباشد

در ادامه مطلب میتونید تصاویر دریاچه شورمست و جنگل لفور رو ببینید و لذت ببرید.

آبشار گزو

+ نوشته شده در یکشنبه چهاردهم شهریور 1389ساعت 21:10 توسط فرید |

لازم میدونم از دوست عزیزم تشکر کنم که در ارائه ی این تصاویر مدیون کمکهای او هستم و هم اینکه از دوستانی که براشون کامنت نمیگذارم عذر میخوام چون واقعا مجال ندارم ولیبه وبلاگهاتون سر زدم.

اسلاید و لینک آلبوم تصاویر در ادامه مطلب ...

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و پنجم مرداد 1389ساعت 1:10 توسط فرید |

From 89-05-23 کویر مرنجاب
اسلاید کامل تصاویر در قسمت ادامه مطلب ... ببینید
+ نوشته شده در دوشنبه بیست و پنجم مرداد 1389ساعت 0:57 توسط فرید |

سلام اینم عکسای مسافرتی که بهتون قول داده بودم

بقیه در قسمت ادامه مطلب ...

+ نوشته شده در شنبه بیست و سوم مرداد 1389ساعت 18:22 توسط فرید |

+ نوشته شده در جمعه ششم فروردین 1389ساعت 20:58 توسط فرید |

+ نوشته شده در جمعه ششم فروردین 1389ساعت 20:48 توسط فرید |

تمام طول شب داخل خوابگاه شیرپلا این منظره جلوی چشمهام بود

+ نوشته شده در دوشنبه هفدهم اسفند 1388ساعت 13:5 توسط فرید |

این شکوفه ها تقدیم به او که میخواهد مرا بکمال برساند

+ نوشته شده در دوشنبه هفدهم اسفند 1388ساعت 2:9 توسط فرید |

دو هفته پیش با عزیزانم آبشار سنگان بودم و این تصاویر برگزیده ای برای تماشای شما که امیدوارم تا حدی لذت آن روز را با شما شریک شوم.

باقی تصاویر در ادامه مطلب

+ نوشته شده در یکشنبه دوم اسفند 1388ساعت 19:56 توسط فرید |

یه رکورد جالبی هم زدیم این هفته  دونستنش جالبه. رو قله ی۳۲۵۰ متری دارآباد ندیده بودم کسی رو ذغال بال کباب درست کنه که هم دیدیم و هم البته زدیم بر بدن. جای بقیه دوستان خالی اما نه بیشتر از تعداد بال کبابا .

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و هفتم دی 1388ساعت 17:11 توسط فرید |

باقی تصاویر در ادامه مطلب

آبشار سنگان بالاتر از ده سنگان و ده در جاده امامزاده داوود واقع است.

+ نوشته شده در یکشنبه بیستم دی 1388ساعت 2:31 توسط فرید |

+ نوشته شده در شنبه بیست و یکم آذر 1388ساعت 23:31 توسط فرید |

برای دیدن اصل خبر در سایت ، اینجا مراجعه کنید

تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی؛ تیم کوهنوردی دانشگاه به مناسبت عید غدیر خم،ولادت امام علی النقی الهادی علیه الا سلام و روز انشجو ، گروهی از دانشجویان و کارمندان کوهنوردتیم دانشگاه آزاد اسلامی در هوای مه آلود به همراه بارش برف و سرما به پناهگاه 3400 متری امیری (سیاه سنگ) واقع در ارتفاعات شمال دربند صعود کردند

اسامی تیم تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی به قرار ذیل می باشد:

آقایان: فریدون بیگدلی،علی جمالی،علی سیفی،فرشید شکیبایی،امیر المعی، سعید زعیم، میلاد زیوریان، محسن علی نیا، حمید سعیدی، فرید شفیعی(عکاس)

خانمها: فریبا شهناز، جمیله یگانه، ندا اقتصادی نژاد، منصوره زعیم، مژگان اینا لو، سارا سارانی

گفتنی است سرپرستی این گروه را آقای ابراهیم آذریون برعهده داشت.

+ نوشته شده در چهارشنبه هجدهم آذر 1388ساعت 11:51 توسط فرید |

From 15-9-88شیرپلا

اگر اسلاید تصاویر قابل روءیت نیست از اون نرم افزاری که معرفی کردم استفاده کنید.

+ نوشته شده در دوشنبه شانزدهم آذر 1388ساعت 21:43 توسط فرید |

ای علی میکده ی عشق را ساقی و باقی تویی

عیدتان خجسته

+ نوشته شده در جمعه سیزدهم آذر 1388ساعت 16:52 توسط فرید |

بیگنهی

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم آذر 1388ساعت 14:52 توسط فرید |

+ نوشته شده در شنبه هفتم آذر 1388ساعت 18:22 توسط فرید |

سلام به دوستان وفادارم

تصاویری با مضامین و موضوعات درختان پائیزی ، گل سنگ ، مناظر تهران از کوه و دوستی که تو کوه پیدا کردم.

برای دیدن این تصاویر و دیگر تصاویری که محدود شده دانلود و نصب و استفاده ی این نرم افزار (به حجم ۴۲۴ کیلو بایت) رو به شما پیشنهاد میکنم .

+ نوشته شده در شنبه سی ام آبان 1388ساعت 17:35 توسط فرید |

+ نوشته شده در جمعه بیست و نهم آبان 1388ساعت 4:2 توسط فرید |

بقیه ی تصاویر در ادامه مطلب ...

IMG_0422_bmp.jpg (4.9 MB)

از دوستان میخوام هر تصویری که به دیدشون زیبا اومد ، اظهار کنن.

ضمناً از مدیر پایگاه کوه نیوز ممنونم که وبلاگ بنده رو در ستون وبلاگهای کوهنوردی ثبت کردند.

با آزادی های روز افزونی که دولت خدمت گذار جمهوری اسلامی برای ما به ارمغان آورده مجبور شدم منبع اشتراک تصاویر رو عوض کنم. حتما این آزادی مشروع نیست دیگه. به هر حال

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی میبایست روی تصاویر اشاره کنید،ولی خب حجم بعضی تصاویر بالای ۴مگابایته

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و پنجم آبان 1388ساعت 14:27 توسط فرید |

یادتون میاد با بچه های دانشگاه رفتیم قله ، شب تو ایستگاه پنج خوابیدیم،منم یه مطلب آنچه در راه قله بر ما گذشت نوشتم ؟

امروز یه DVD عکسا و فیلماش به دستم رسید و دوباره خاطره ی خوشش برام زنده شد.

چنتاش رو برای شما تو ادامه مطلب گذاشتم اگه تمایل داشتید، ملاحظه کنید.

+ نوشته شده در پنجشنبه چهاردهم آبان 1388ساعت 2:19 توسط فرید |

عذر خواهی میکنم از اینکه با دیدن این تصاویر ، دلتون ، برای دمای زیر صفر و برف و باد و مه ، ضعف بره و چند ماهی انتظارشو بکشید.(بقیه در ادامه مطلب)

من و کوله ی عزیز (امروز)

+ نوشته شده در جمعه هشتم آبان 1388ساعت 20:0 توسط فرید |

سلام ، از این به بعد بعضی از عکسایی که میگیرم رو تو وبلاگ میگذارم تا کسایی که علاقه دارن، لذت ببرند. برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب رجوع کنید.

From گل حیاط

پسنوشت : در مطلب قبل واژه خربار بکار بردم ،دوستی انتقاد کرد که اشتباه است و به قول دکتر کزازی ریخت صحیحش خروار است، ضمن تشکر از پندار نیکوی ایشان به فرهنگ دهخدا مراجعه کردم و پنداشتم که به نمایش هم بگذارم.

خربار. [ خ َ ] (اِ مرکب ) بار بزرگ . || خَروار. (ناظم الاطباء).تنگ . (یادداشت مؤلف ). در اصطلاح مردم اصفهان ، مقدارخربار 16 من است بمن تبریز. (یادداشت بخط مؤلف ).

خروار. [ خ َرْ ] (اِ مرکب ) توده چیزی که بقدر بلندی جسم خر، یا آنکه چیزی که در بار بقدر برداشتن خر باشد یعنی خر آنرا تواند برداشت ، یا آنکه «وار» دراصل بار بوده بقلب اضافت یعنی بار خر و بدین تقدیر باری که معتاد برداشتن خر باشد، یا آنکه خر بمعنی کلان و خربار بمعنی بار کلان ، پس در این صورت در هر دو اخیر بار بمناسبت قرب مخرج به واو بدل کرده اند. (آنندراج ). تنگ . (فرهنگ اسدی ). در حاشیه ٔ برهان قاطع آمده است : از: «خر» + «وار» (بار)، بار یک خر، باری که خر تواند برداشت ، تنگبار. (ناظم الاطباء) : درم بار کردند خروار شست

در مورد علق و عرق در ترکیب اضافه (ملّی) هم که جستم، شرح ترکیبی پیدا نکردم اما در معانی و مرادفات عرق (به کسر عین و سکون ر)، مرادفی دالّ بر اضافه به ملی پیدا نکردم . درصورتی که علق به معنای (دلبستگی) معنای مستفاد از ترکیب را میرساند. در مجموع استنباطم اینه که ترکیب (عرق ملی) یک غلط مصطلح شده. متاسفانه.